fbpx
železo
PéčeSlužbyZdraví

Jak zhubnout po čtyřicítce?

Jak lze zhubnout po čtyřicítce? Upřímná odpověď je: „obtížně“. Člověk se dostává do fáze tzv. středního věku, kdy nespalujeme tuky tak rychle a snadněji kila nabíráme, než shazujeme. Svalová hmota se procesem stárnutí ztrácí a je nahrazena tukem. Průměrně se jedná o celých 15 kg. Ano, slyšíte dobře! Všechny tyto přirozené změny zapříčiní zpomalení metabolismu, ochablost těla a pozvolné zvyšování dalších tukových zásob.

Jaké jsou příčiny?

Proces stárnutí je přirozený, stejně tak i ztráta svalové hmoty. Obecně lze říci, že na tento stav má vliv:

  • špatná strava
  • nedostatek pohybu
  • sedavé zaměstnání
  • zanesení těla
  • rozhozený metabolismus

Jak správně hubnout

Jestli to myslíte vážně, čeká vás několik kroků. Musíte podstoupit vnitřní očistu těla, tím dojde ke zlepšení vaší vitality a imunity a posílení jaterních funkcí.

Doporučení: vyloučit bílé a sladké pečivo, uzeniny, šunky, kravské mléčné výrobky. Sladké nápoje zaměnit za zeleninové a ovocné přírodní šťávy. Vhodné je zařadit do pravidelného jídelníčku semínka, ořechy.

 

Zvyšte konzumaci bílkovin

Bílkoviny jsou pro správné fungování vašeho těla nenahraditelné. Výrazně zlepšují metabolismus.

Doporučení: konzumujte ryby, vaječný bílek, tofu, cizrnu, hrách, červenou čočku, králičí maso

Naordinujte si zdravé tuky

Ale které to jsou, zeptáte se. Odpověď je jednoduchá: Omega – 3 nenasycené kyseliny, rybí tuk, lněný olej, makadamový olej

Doporučení: Zapomeňte na pečený bůček. Vhodné jsou lehké večeře v formě zeleninových salátů se zálivkou. Když k tomu bude plátek lososa, nic tím nezkazíte!

Přejděte na zdravé potraviny

Jste ve věku, kdy si vaše tělo zaslouží jen to nejlepší. Víte co jíte? Naučte se rozpoznávat zdravé potraviny. První krok je čtení etiket na potravinách, jejich složení, co obsahují.

Doporučení: omezit zvýšenou spotřebu cukru, fruktózových sirupů, pšeničnou mouku zkuste nahradit celozrnnou. Co zkusit špaldu, kuskus, pohanku?

Bez pohybu to opravdu nepůjde

I když se možná vymlouváte, že na to nemáte čas, bez pohybové aktivity to prostě nepůjde! Začít cvičit je nejefektivnější metoda hubnutí.

Doporučení: spinning, posilovací cviky v kombinaci se zdravou stravou, pro tvrdé nátury ranní běh. Vězte, že žádné zázračné tabletky na hubnutí bez pohybu a změny životosprávy neexistují!

Pravidelný spánek

Možná, že se vám zdá, že když spíte, nic pro své tělo neděláte. Tak to je omyl. Pravidelný spánek je opravdu blahodárný.

Doporučení: denně spát 8 – 8,5 hod. Během spánku se snižuje produkce hormonu ghrelinu – která povzbuzuje chuť k jídlu a naopak zvyšuje produkce leptinu, který signalizuje pocit nasycení.

Omezte „bílý sex“!

Toto doporučení je třeba uvést na pravou míru. Sexuální aktivity jsou vhodné v každém věku, ale právě ve středním věku je mnozí dovedou teprve správně ocenit a užít si jich naplno. Věnovat se „bílému sexu“ je termín pro večerní či noční návštěvu a „plenění“ ledničky (bílé zboží). I když budete dodržovat výše uvedené rady, ale večer se oddávat „bílému sexu“, je vaše snaha zhubnout marná. A to neplatí jenom pro čtyřicátníky, ale všechny věkové kategorie.

Bylinky vhodné pro tento věk

V každé fázi života trápí ženy jiné situace. Více zatížený je nervový systém. Vždyť žena je na vrcholu sil, často se stresuje, musí vše stihnout a to přesto, že se jí začíná zpomalovat metabolismus. Jaké bylinky napomáhají na konkrétní problémy?

Levandule – antistresová, uklidní tělo i duši. Vhodné je použití vůně do horké lázně.

Meduňka – zklidní trávicí ústrojí, podporuje trávení a odbourávání žluči, čaj 3x denně

Kontryhel – univerzální ženská bylina, upravuje hormonální hladiny, odstraňuje bolestivé křeče při menstruaci.

Výživové a nutriční poradenství

Díky speciální bioimpedanční váze dokáží nutriční poradci určit procentuální zastoupení jednotlivých tkání lidského organismu – tuku, vody, svalové hmoty… podle výsledků sestavit optimální jídelníček a doporučit vhodné stravovací návyky pro rychlé hubnutí. V případě že potřebujete do léta zhubnout přebytečná kila, můžete si koupit i spoustu zdravých účinných přípravků.

Střední věk se posouvá

Střední věk, díky prodloužení lidského věku, na který má vliv zdravější životní prostředí, vhodnější životospráva i nepopiratelné úspěchy lékařské vědy se neustále posouvá. V Česku se za posledních 25 let průměrný věk prodloužil asi o 9 roků. A střední věk z původních pětatřiceti se přehoupl přes hranici čtyřiceti let.

I když se tělo v tomto věku brání a rychlé hubnutí lze dosáhnout obtížněji –  JDE TO!

Martina Vierecklová – Výživová poradkyně



7.5.2021 | admin

Komentáře nejsou povoleny.

Doporučujeme